Wonen MVM

Schiedamsedijk 64, 3011EJ Rotterdam, Nederland Vraag routebeschrijving naar deze locatie op
Schiedamsedijk 64
3011EJ Rotterdam
Nederland
+31 104362605

8 recensies voor Wonen MVM

  • Ontevreden
    • 1
    • 15. Dec 2014

    Ik heb met de Radar voorbeeldbrief geprobeerd mijn onterecht betaalde bemiddelingskosten teruggevorderd bij MVM Wonen te Rotterdam. Na het uitblijven van een reactie op mijn brief heb ik telefonisch geïnformeerd naar de status. De ´bedrijfsjurist´ stond mij te woord. Op mijn vraag waar de reactie/betaling bleef, werd mij verteld: ´Je naam klinkt niet Hollands. Ga voor je geld werken. Je bent zielig dat je op deze manier aan je geld probeert te komen. Je hebt daar toch lekker gewoond? Waarom probeer je op zo´n zielige manier ergens een slaatje uit te slaan? Je moet blij zijn dat we een huis voor je hebben geregeld. ´Jullie´ denken dat je altijd zomaar een huis kan krijgen.´ Deze misplaatste en racistische reactie getuigt van geen enkele professionaliteit. Dit bedrijf heeft lak aan de wet. Geen zaken mee doen!

  • Anne R.
    • 1
    • 28. Mei 2014

    Slecht bereikbaar.
    Laks
    Lui
    Duur
    Ongeorganiseerd

    Ik heb dagen gehad waarbij ik gebeld werd voor een bezichtiging. Waarna ik ren half uur later terug wou bellen en vervolgens zijn ze de hele dag niet meer bereikbaar.
    De bemiddelingskosten. Ja, snel verdient. Ze doen niks voor je. Ze moet alles zelf uit zoeken. Wij hebben naar verschillende keren contact te zoeken met mvm zelf de aannemer moeten bellen over een aantal onafgeronde zaken in het huis.
    De tuin die in de advertentie stond en vervolgs bevestigd werd tijdens het bezichtigen, werd bij het tekenen van het contract toch niet bevestigd. Ze waren er nog niret uit of het er wel of niet bij hoorde. Mij lijkt het niet heel moeilijk om het kadaster te raadplegen. Uiteindelijk naar 3 weken niks ooverde tuin te horen van mvm (wat ze wel beloofd hadden) hebben we ze nog maar een email gestuurd. Daarin werd ons verteld dat we GEEN tuin zouden hebben. Aangeziem ze wel heel makkelijk hebben gedaan met alles hebben wij toch ook maar een email gestuurd naar het kadaster. En wat blijkt nou. Hebben we dus WEL een tuin.
    Ik vind het ronduit schandalig hoe mvm wonen met zijn klanten omgaat.

  • Patatjejopie P.
    • 1
    • 30. Dec 2013

    Louche zaken inderdaad!

    Ik heb een appartement te huur aangeboden via hen, weliswaar hadden ze snel een huurder voor me gevonden, er was verder vanalles mis:

    - ZE VRAGEN ZOWEL AAN VERHUURDER ALS HUURDER BEMIDDELINGSKOSTEN! Dit is in strijd met wetgeving. Zouden ze toch moeten weten?
    - tijdens de overdracht was de medewerker vergeten de meterstanden op te nemen. Hallo? Dit is je dagelijkse bezigheid!!
    - mondeling waren we als bemiddelingskosten 8% van één maand huur overeengekomen, wat de reden was dat ik via deze makelaar mijn appartement wilde aanmelden, maar de factuur bleek uiteindelijk bijna 1100 euro te zijn!!
    - verder heb ik uiteindelijk zelf het contract moeten opstellen, zelfs na 3 versies stond het nog boordevol spel- en typefouten. Elke keer moest ik de medewerker achter zijn broek aanzitten voor een nieuwe versie.
    - ik heb ook zelf de handtekening moeten halen bij de huurder, in plaats van via de makelaar
    - afgesproken deadlines werden nooit gehaald
    - medewerker was zeer slecht telefonisch bereikbaar.

    Conclusie: mij zijn ze als klant kwijt en IK RAAD HET IEDEREEN DAN OOK AF MET DEZE LOUCHE FIGUREN IN ZEE TE GAAN!

  • David =.
    • 1
    • 16. Aug 2013

    Louche zaken!

    Ik heb 3huizen bezichtigd met een klasgenote van mij die samen wil wonen met mij.
    Dit was allemaal goed geregeld.

    Alleen na veel zeuren kregen we pas het échte contract (eerst kregen we een standaard contract wat TOTAAL anders was dan het echte contract! + MVM wonen heeft nog een apart contract met punten die LIJNRECHT tegenover het andere contract staan; ofwel ze mogen bijna alles maken aangezien het ene contract het andere onderuit haalt!)

    Ik heb deze contracten na laten kijken door een kennis van mij die jurist is, en die lachte er mee en zei na 2pagina's al: Dit slaat nergens op dit is zijn louche zaken! Dit mógen ze niet zomaar vragen.

    Ten eerste was het opzegtermijn 2maanden terwijl dat wettelijk 1maand is.
    Ook was de borg énorm, en we kregen 3papieren in het contract mee waarop stond waar we aan moesten voldoen zodat we de borg terugkregen (+40 punten, dit is onmogelijk dus ze hebben je borg altijd binnen! Aangezien het piepkleine dingen waren waar zij zich niet mee mogen bemoeien zoals 'het moet spik en span zijn als de huurbaas komt kijken' dit is wettelijk niet zo bepaald, het moet geen varkensstal zijn en niemand moet er last van hebben maar verder ben jij zélf de baas over hoe smerig jij het achterlaat).

    Ook begonnen we met een prijs van 550 p.m. exclusief, hierbij waren de servicekosten inbegrepen (35euro p.m. dat is veel te weinig.) hierdoor mochten ze op het eind van het jaar ALLE tekortkomingen bij elkaar optellen en terugvragen aan jou, wat op kan lopen tot 1000euro(!!!) wat een student als ik natuurlijk NOOIT kan betalen. Daarbij stonden er nog dingen in als: Als de waterleiding bevriest is dit voor eigen risico (terwijl dit slecht onderhoud betekend jegens huisbaas) en ook nog dingen als: CV laten nakijken moet zelf geregeld en zelf betaald worden (dat is dus wéér 150 euro!).

    Verder waren de servicekosten (wat dus alleen bij hen inhoudt dat je je sleutel krijgt/contract ondertekend) hetzelfde als de huur: 550 euro (!) én daarbij konden nog kosten komen!

    Dus het eindplaatje werd ons bekend door de jurist en werd zo'n:
    550 p.m., borg 1100 euro, 150 euro cvkosten, eindejaarskosten 1000euro, 2 maanden voorbetalen 1100 en daar konden nog kosten bijkomen.
    Dus ons zou het de eerste maand al (ZONDER water/gas/licht/internet) : 550 + 1100 + 150 + 550 + 550 = 2900 euro kosten + nog gas/licht/water EN de borg kregen we niet terug door al die punten dus dat wordt : 4000euro (!!!!!!) en dán nog eindejaarskosten 1000euro dus nóg 83,30 p.m. extra kwijt zijn.

    We zouden beginnen met borg: 1100 en 550 p.m. > 1650euro.
    Maar na het zeuren over het contract kwamen we erachter dat dit de eerste maand al: 4000euro zou zijn.

    Dus een tip:
    GA NOOIT VOOR DEZE SITE
    óf laat het contract volledig natrekken door een jurist want misschien zitten er ook 'normale' contracten tussen.
    Maar ga NIET als student dit zomaar huren want je haalt een hoop shit op je nek!

  • Sedametin S.
    • 1
    • 10. Aug 2013

    Ik woon sinds gisteren in Rotterdam, en dit dankzij de makelaar Wonen MVM.
    Ik ben blij dat we voor deze makelaar hebben gekozen, ze waren allemaal
    heel behulpzaam en vriendelijk, en hebben hun uiterlijke best gedaan om ons
    aan een nieuwe woning te helpen !

  • QLP
    • 180
    • 7
    • Rotterdam
    • 26. Jun 2012

    Ik heb een aantal keer zaken gedaan met deze makelaar. Ze hebben altijd een goed aanbod aan woningen en zeker voor studenten is het ideaal als ze iets zoeken met een groep mensen.
    Ze bieden van alles aan in elke prijsklasse. De mensen die er werken zijn heel erg professioneel en weten waar ze het over hebben. Ze zijn ook vriendelijk en denken graag mee als je iets specifieks zoekt.
    Ik heb er hele goede ervaring met deze mensen en als ik iets nieuws ga zoeken klop ik zeker weer bij ze aan.
    Qua locatie zitten ze ook goed, ze zijn snel te bereiken met metrolijn D.

  • Coen
    • 324
    • 8
    • 26. Jun 2012

    Afgelopen jaar ben ik in Rotterdam gaan studeren en heb eerst een half jaar gewoond in een tijdelijke kamer. Uiteindelijk moest ik ergens anders heen en kon niet echt iets vinden. Vervolgens met wat vrienden naar deze makelaar gegaan. We konden ons opgeven voor bezichtigingen en vervolgens huizen bekijken. Nadat je het huis hebt bekeken kun je naar de makelaar om interesse te tonen. Dit heb ik direct gedaan en een paar dagen later werd ik teruggebeld om een afspraak te maken met de huisbaas. Deze heeft ons het één en ander uitgelegd en dat was het. Eindelijk een eigen plekje in Rotterdam en super geregeld door deze makelaar.

  • Jane M.
    • 120
    • 3
    • 25. Jun 2012

    Toen ik in Rotterdam ging studeren verhuisden mijn ouders naar het buitenland en dus ging ik uit huis. Tijdens mijn zoektocht naar een appartementje belandde ik twee keer bij Wonen MVM. Ze zitten op een makkelijk bereikbare locatie en de medewerkers zijn allemaal erg vriendelijk. Ze werkten snel en efficient, en hebben beide keren gezorgd dat we snel alle informatie hadden en alles zo geregeld was dat we vlug konden intrekken. Zij zorgen in principe voor alle communicatie tussen huurders en verhuurders en maken het op die manier voor iedereen makkelijker; voor je het weet is alles rond en kan je intrekken.